Ia legătura cu noi:

ro Romanian
French Bakery
PressWALL STREET 29 Apr 2009

WALL STREET 29 Apr 2009

Francofonie in sistem de franciza: Reteta anticriza a business-ului French Bakery
Alina Apetrei , 29 Apr 2009

 

….

WALL STREET 29 Apr 2009

 

Conceptul French Bakery numara in prezent 10 locatii patiserii-cafenele in Bucuresti. Daca anul trecut s-a incheiat cu o cifra de afaceri de 3 mil. euro, pentru 2009 French Bakery isi propune sa mentina acelasi nivel al afacerilor si sa inceapa francizarea pentru conceptul de cafenea.

Dupa cum sugereaza si sloganul, “Patisserie fine pur beurre”, conceptul French Bakery se axeaza in primul rand pe bucataria frantuzeasca traditionala.
“Este vorba de un concept propriu. … Sa creezi tu un brand, un concept, este o chestiune … interesanta. Acum vreo 6-7 ani de zile, locuind la Paris, mi-a venit aceasta idee. Venind la Bucuresti nu mai gaseam magazinul din colt, de unde luam la Paris painea, produsele de patiserie”,
Piata romaneasca nu prezinta o oferta foarte variata in ceea ce priveste locatiile cu specific frantuzesc,  este un segment neexploatat suficient.
“Nu exista foarte multe restaurante frantuzesti in Bucuresti sau in Romania, in general. Exista insa sute de restaurante italienesti, si nu cred ca a existat vreodata o punte gastronomica romano-italiana”.
Investitia pentru lansarea conceptului French Bakery a fost de “cateva milioane de euro”, suma care a fost “consumata” treptat, in prezent existand 10 locatii, in Bucuresti. Echipa este formata din 150-200 de persoane.
“Avem doua concepte – French Bakery Patisserie fine si French Bakery Restaurant. Doar in 3 locatii avem si conceptual de restaurant si cel de cafenea.
Fiecare locatie French Bakery deserveste zilnic aproximativ 80 de clienti, portofoliul de produse incluzand sortimente de patiserie, brutarie, sandwich uri, salate, tarte sarate, specifice gastronomiei franceze, dar si produse cu tenta traditionala, precum cozonaci sau musaca. “Motorul” acestei afaceri este reprezentat de laboratorul propriu, cu o suprafata de 700 de metri.
“Nu putem depasi deocamdata limita Bucurestiului si a suburbiilor, suntem oarecum incorsetati intr-o cusca, deoarece tot ce facem noi este proaspat. Livram produsele in mai multe transe zilnice. Absolut tot ce vindem in momentul de fata ca si mancare este realizat de noi. De asemenea, cafeaua este creata de noi, ne-am ales aromele dintr-o gama de 20 de arome de cafea, de la un producator italian”.
Daca initial majoritatea materiei prime era importata, in prezent, French Bakery are 90% furnizori locali.
“In timp am inceput sa gasim furnizori locali, astfel incat am ajuns sa avem 90% din furnizori romani, cu produse de o calitate superioara. Mai ales in ultima vreme s-a intamplat acest lucru, cand micii antreprenori din domeniul agroalimentar si-au dat seama ca e stupid sa importe, din cauza cursului de schimb leu euro. Aici am gasit cel mai bun lapte, cea mai buna smantana si un unt extraordinar. Lucram cu furnizori din Harghita, Teleorman sau Slobozia”.
……

Citeste mai mult: http://www.wall-street.ro/articol/Companii/63629/Francofonie-in-sistem-de-franciza-Reteta-anticriza-a-business-ului-French-Bakery.html#ixzz2hsotzZ3c
Follow us: @WallStreetRo on Twitter | WallStreetRo on Facebook

Welcome to Gaspard, an online haven for true coffee lovers.